KLUBBENS HISTORIE

Historien

Vemmelev SG&Is badmintonafdeling blev stiftet 17. juli 1941, på et møde i Vemmelev Forsamlingshus. Her blev kommis A. Jensen foreningens første formand.

Vemmelev Badminton omfattede omkring 50 medlemmer efter de første 10 år.

De første badmintonspillere begyndte at spille i Vemmelev skoles gamle gymnastiksal, der senere er blev ombygget. Kort efter krigen måtte skolen dog tages i brug til fordel for især de mange tyske flygtninge, så træningen måtte i stedet henlægges til Vejsgårdens lade. Skolen og dens gymnastiksal måtte dog tages i brug som tyskerlejr under besættelsen, så træningen måtte i stedet henlægges til Vemmelev Forsamlingshus.

I 1951 begyndte badminton spillet så i Forlev Friskoles gymnastiksal, hvor der både blev trænet og spillet kampe, indtil Vemmelev Hallen stod klar knap 27 år senere.

Her er forholdene unægtelig noget bedre for den populære fjersport der efterhånden er blevet en af de største ligesom badminton gennem mange år har skaffet Danmark megen international hæder.

I jubilæumsåret i 1991 lød antallet på 210 aktive medlemmer.

Den jubilerende bestyrelse i 1991 bestod af formanden Hans Arentsen, Villy Jensen, Elizabeth Andersen, samt suppleanterne: Bjarne Rasmussen og Erling Larsen.

Teksten ovenfor er baseret på materiale fra Lokalhistorisk Arkiv for Korsør og Omegn, Slagelse Arkiverne.
Supplerende tekster og billeder stammer fra klubbens egne arkiver.